Gátiné Herbály Katalin (Oxford)

2015. július 12.

Július 12-én érkeztem meg Oxfordba ,viszonylag rendben zajlott az utam.Oxford külvárosában van a szállásom ,egy indiai családnál lakom.Nagyon kedvesek ,bár sokat nem segítettek.Ma volt az első napom .Nyolcan vagyunk egy csoportban.Négy lengyel ,két olasz és egy cseh hölggyel vagyok együtt.Jó a hangulat ,mindenki nagyon érdeklődő és sokat akar profitálni a két hétből.Az órarendünk zsúfolt,beszédvcentrikus a tanfolyam,tapasztalataink megosztására nagy hangsúlyt fektetnek.Bejártam még délután Oxfordot,ismerkedem a várossal,keresem az igazi hangulatát.Itt a nyári szünet az iskolákban a jövő héten kezdődik,akkor nyugodtabb lesz,talán kevésbé zsúfolt.

2015. július 15.

Nagyon gyorsan telnek itt a napok.Délután  fél kettőig tartanak az órák.Elsősorban elméleti oktatásban van részünk.Tegnap egy videón látható órát elemeztünk ki különböző aspektusból.Ma délelőtt már egy module-t kellett összeraknunk CLIL ismereteink alkalmazásával.Minden nap egy órát szókincsünk bővítésére fordítunk.Délután szintén választhatunk ,hogy nyelvi ismereteinket akarjuk fejleszteni vagy tov  ább ismerkedünk Oxforddal.Van bőven látnivaló, ha csak a 40 kollégiumot és a hozzátartozó templomokat említem is meg.

2015. július 16-20.

Csütörtökön és pénteken is a megszokott órarend szerint dolgoztunk. Sarah,a
tanfolyam vezetője bemutatott néhány könyvet,de ezek csak belső használatra készültek,nem beszerezhetőek.Angliában államilag támogatott aCLIL program ,a nyelvtanítás elfogadott módszere.Sok -sok elmélettel lettünk gazdagabbak.Sajnos cak egy modult láttunk a megvalósításról.A nyelvtani órákon kiejtésünket csiszolgattuk érdekes feladatokon keresztül.Hétvégére az iskola nem szervezett programot,a UK Study Tours programjait ajánlották.
Szombatra Warwick Castle -Strattford Upon Avon túrát választottam.A kastélyt 914-ben kezdték el építeni,igazi utazás a múltban.Shakespeare városának a hangulata leírhatatlan.
Vasárnap Bath és Stonehenge volt a program.Egy fürdő a rómaiak kultúráját megelevenítve és persze Jane Austin szelleme lengte be a várost.Stonhenge ereje elképesztő.
Hétfő reggel van.Kezdődik a második hetem. 
A hétfői napom változás következett be az órarendünkben ,a gyakorlatiasság jellemzi innen az óráinkat.Hétfőn 6 gyerekönyvet ismertünk meg és dolgoztunk fel ,majd egy természetismeret óra vázát állítottuk  fel.Ma számomra ismeretlen dalokat és versikéket tanultunk és írtunk át különböző ismeretanyagokhoz.A nap második részében IWB használatát ,alkmazását,lehetőségeit elemeztük.Az intenzív és tartalmas nap után Ashmolean Múzeumba mentem vissza,de ma is csak az első szintig jutottam.Az egyiptomi gyűjteménye már olyan gazdag,hogy leragadok itt.Múmiák sokasága,faldarabok ,kisebb -nagyobb tárgyak .....Oxfordban nem lehet úgy sétálni ,hogy ne álljon meg az ember, szinte minden sarkon van valami látnivaló.Carfax Tower,Golden Cross,Oxford Castle,Magdalen Bridge..... Nagyon szeretek a Covered Market üzletei között sétálni.Nagyon  Jó érzés volt megtalálni The Eagle and Child Pubot,hiszen Tolkien és C.S.Lewis kedvenc helye volt.Az időjárás kedvez a sétákhoz ,még nem esett az eső mióta megérkeztem.Nagyon sok könyvet vásároltam ,nagyon sok hasznos dolgot találtam,ami szerintem ,a következő tanévben segítségemre lesz,nehéz ellenállni a kísértéseknek.

2015. július 22.

A mai nap is nagyon változatos ,tartalmas volt.
Reggel Paul Driver tartott előadást a digitális eszközök felhasználási lehetősegeiről.Elismert szakember ezen a területen ,könyvet írt erről a témáról és van egy iskolája ,amely mintaértékű.A 2 órás előadást összefoglalni.Bemutatta iskoláját,ahol minden gyereknek saját padja van ,ahol ott az iPad.Az előtte lévő széken rögzítheti Smart telefonját,hogy kényelmesen tudja használni.Láttuk GPS és Google Maps alkalmazásának lehetőségeit.Iskolájában nincs számtech terem,hiszen a digitális eszközök használata minden órához kapcsolódik.Helyette van egy interaktív terme,ahol iPad és Smart telefon van rögzítve,a székek mozgathatóak,az asztalok mérete változtatható célnak megfelelően.
A következő órában Sarah bemutatta ,hogy egy témakörhöz ,hogyan tudjuk kapcsolni a különböző tantárgyakat,pontosabban hogyan jutunk el a krumplitól a chipsig.A szerdai napon még classroom managment volt ,amivel foglalkoztunk.Nagyon jó bemutatókat láttunk ,amelyek a YouTube-ról letölthetőek.

2015. július 23.

A mai napot is classroom managmenttel kezdtük.Sarah nagyon sok új gyakorlatot mutatott nekünk,persze ki  próbáltuk a gyakorlatban is.A nap második részében befejezhettük a párban  kidolgozandó feladatunkat.A
tanultak alapján egy modul CLIL -es teljeskörű kidolgozását kellett megterveznünk.Nagyon nagy munka volt,sokat dolgoztunk az én kedves olasz tanulótársammal.Holnap bemutatjuk az elkészült anyagokat,egy példaértékű video bemutató órával zárjuk a napot.